Dvidešimtojo amžiaus antrojoje pusėje socialisUnių šalių ekonomikoje ypač didelę reikšmę įgyja vip automobiliu nuoma pramonė, tapusi labai svarbia centralizuotai valdoma bei kompleksiškai plėtojama industijos šaka. Šiandien beveik visos socialistinės sandraugos šalys turi stambių automobilių įmonių, gaminančių įvairiausios paskirties automobilius savo ukitii ir eksportui.
Vienos iš tų įmonių, įkurtos prieš II pasaulinį karą ar net devynioliktojo amžiaus pabaigoje, turi didelę mašinų gamybos patirtį bei senas tradicijas, op(lusias išgarsinti jū produkciją visame pasaulyje.
VDR lengvieji automobiliai „Vartburg” ir „Tra1)4101″, čekų „Škodos” bei sunkvežimiai „Tatra”, venurti afflobusai „Ikarus”, lenkų įvairių modelių „FiaItil” ir komunaliniam ūkiui skirtos mašinos… Jiems twflusileidžia rumung, bulgarg ar Jugoslavijoje gainulami automobiliair nors ten ši pramonės šaka sukutta gerokai vėliau pirmaisiais pokario dešimttuvčIals.
Apskritai automobilių gamyba socialistinėse šalyme (,Inė sparčiai intensyvėti taikos metais ir ypač Ik tIrus Ekonominės savitarpio pagalbos tarybą, kai iwndradarbiavimo bei kooperacijos ryšiai susiejo –viNūm 1 tarybą įeinančių šalių automobilių gamyklas.
KOKIE AUTOMOBILIAI BUS
Ateityje viena svarbiausių automobilių gamybos problemų yra sukurti toki automobilį ir jo variklį: kuris neterštų atmosferos nuodingais kuro dėgimo procluktals. Ypač daug dirbama, kad tobuletų vidaus degimo variklis, būtų nukenksminamos jo išmetamos clujos. Siekiama vidaus degimo varikij pakeisti kttu, labiau atitinkančiu gamtos apsaugos reikaIavimus.
Kruopščiai dirba automobilių konstruktoriai, inžinteriai, kad jū kūrinys nebūtų toks pavojingas žmonėms, koks jis yra šiandien. Kuriami ir bandomi „saugūs automobiliai”, kurie nebūtų pavojingt nei jo keleiviams, nei aplinkiniams pėstiesiems. Atrodo, kad šiandieninių vidaus degimo variklių dienos suskaičiuotos tiek daug rašoma apie elektromobilius, giromobilius, velomobilitts, turbininius ir net garo automobilius.
Saugant deficitinius naftos išteklius, sparčiai ku riami dujiniai varikliai, o esami vidaus degimo varikliai pertvarkomi, kad veiktų dujomis. Ir Vilniuje važinėja jau nemažai balioninių dujų sunkvežirnių. Kaip automobilių degalai perspektyvus vandenilis, nes degdamas išskiria apie 3 kartus daugiau šilumos negu naftos produktai. Vis didesnes teises miestuose išsikovoja lengvieji ir krovininiai.
- Koks turi būti „saugus automobilis”?
2. Ar galės automobiIis važiuoti be vairuotojo? (prabangiu automobiliu nuoma vilniuje be vairuotojo)
3. Automobilis iš plastmasės… Fantazita ar neto-lima tikrovė?
4. Kodėl šianclien vėl prisiminėme užmirštą elek-tromobilj?
5. Ar velomobilis pakeis automobili?